Bombax Ürün Görseli

Sağlıklı Yemek Tabağı ve Sağlıklı Beslenme

Harvard Halk Sağlığı Okulu’ndaki beslenme uzmanları ve Harvard Health Publications’daki editörler tarafından oluşturulan Sağlıklı Beslenme Plakası, ABD Tarım Bakanlığı’nın (USDA) MyPlate’sindeki eksiklikleri gidermek için tasarlanmıştır. Sağlıklı Beslenme Plakası, insanların en iyi yemek seçimlerini yapmalarına yardımcı olmak için basit bir formatta ayrıntılı rehberlik sağlar.

Sağlıklı Beslenme Plakasını sağlıklı ve dengeli yemekler oluşturmak için bir kılavuz olarak kullanın; ister bir tabakta servis edin, isterse bir öğle yemeğinde paketlenmiş olsun. Sağlıklı ve dengeli yemekler oluşturmak için buzdolabına bir günlük hatırlatma olarak bir kopya koyun! Bombax Kilo Aldırıcı Yorumları sıkça sorulan sorular arasında yer almaktadır.

Yemek sebzelerinizin ve meyvelerinizin çoğunu yapın – tabağınızın ½ :
Renk ve çeşitliliği hedefleyin ve kan şekeri üzerindeki olumsuz etkileri nedeniyle patateslerin Sağlıklı Beslenme Tabağında sebze saymadığını unutmayın.

Tam tahıllar için gidin – tabağınızın ¼ :

Bütün ve bozulmamış taneler —whole buğday, arpa, buğday meyveleri, kinoa , yulaf, kahverengi pirinç ve bunlarla yapılan gıdalar, örneğin tam buğday makarnaları gibi – beyaz ekmek, beyaz pirinç ve diğerlerinden daha kan şekeri ve insülin üzerinde daha hafif bir etkiye sahiptir. Rafine tahıllar.

Protein gücü – tabağınızın ¼ :

Balık, tavuk, fasülye ve fıstıkların hepsi sağlıklı, çok yönlü protein kaynaklarıdır – salatalara karıştırılabilir ve bir tabakta sebzelerle iyi bir şekilde bir araya getirilebilir. Kırmızı eti sınırlayın ve domuz pastırması ve sosis gibi işlenmiş etlerden kaçının.

Sağlıklı bitki yağları – ılımlı olarak :

Zeytin, kanola, soya, mısır, ayçiçeği, yer fıstığı ve diğerleri gibi sağlıklı bitkisel yağları seçin ve sağlıksız trans yağ içeren kısmen hidrojene yağlardan kaçının. Unutmayın az yağlı anlamına gelmez “sağlıklı.”

Su, kahve veya çay içebilirsiniz :

Şekerli içecekleri atlayın , süt ve süt ürünlerini günde bir ila iki porsiyon ile sınırlandırın ve suyu günde küçük bir bardağa sınırlayın.

Aktif kal :

Sağlıklı Beslenme Plakasının placemat’inde koşan kırmızı figür , kilo kontrolünde aktif kalmanın da önemli olduğunu hatırlatmaktır .

Sağlıklı Beslenme Plakasının ana mesajı diyet kalitesine odaklanmaktır.

Karbonhidrat türü diyette daha önemlidir karbonhidrat miktarı karbonhidrat benzeri (dışındaki sebze bazı kaynaklar nedeniyle, diyette patates ), meyve, tam tahıllar ve diğerlerine göre daha sağlıklı fasulye-vardır. Bombax Kilo Aldırıcı Kullanıcı Yorumları önerilen diğer konulardandır.

Sağlıklı Beslenme Plakası, tüketicilere , Amerikan diyetinde, genellikle az besin değeri olan büyük bir kalori kaynağı olan şekerli içeceklerden kaçınmaları konusunda da tavsiyelerde bulunuyor .

Sağlıklı Beslenme Plakası, tüketicileri sağlıklı yağlar kullanmaya teşvik eder ve insanların her gün sağlıklı yağ kaynaklarından alması gereken kalori yüzdesini belirlemez. Bu sayede Sağlıklı Beslenme Plakası, USDA tarafından yıllardır öne sürülen az yağlı mesajın tersini önermektedir.

Sorularınız Cevaplandı

Sağlıklı Beslenme Plakası bölümlerinin göreceli boyutları kaloriye veya hacme göre mi?

Sağlıklı Yemek Tabağı, her bir besin grubundan günde belli sayıda kalori veya porsiyon tanımlamaz. Göreceli bölüm boyutları, sağlıklı bir plaka üzerinde içermek üzere her bir besin grubunun nispi oranlarını göstermektedir. Belirli kalori miktarlarını temel almazlar ve günlük kalori ve porsiyon miktarını belirtmezler, çünkü bireylerin kalori ve besin ihtiyaçları yaş, cinsiyet, vücut büyüklüğü ve aktivite düzeyine göre değişir.

Alkol ne olacak? Alkolün küçük miktarlarda sizin için iyi olması gerekmez mi?

Ilımlı alkol yararlıdır ve Harvard’ın Sağlıklı Beslenme Piramidi’nde 2005’ten beri gösterilmiştir. Ancak herkes için değil, bu yüzden Sağlıklı Beslenme Plakasına dahil edilmemiştir.

Sağlıklı Beslenme Piramidi mi gidecek?

Amerikalıların kuşakları besin piramidi tasarımına alışkın, ve o gitmiyor. Aslında Sağlıklı Beslenme Piramidi ve Sağlıklı Beslenme Plakası birbirini tamamlar.

Tüketiciler Sağlıklı Beslenme Piramidi’ni bir market listesi olarak düşünebilirler:

Sebzeler, meyveler, kepekli tahıllar, sağlıklı yağlar ve fındık, fasulye, balık ve tavuk gibi sağlıklı proteinler her hafta alışveriş sepetine girmeli, istenirse biraz yoğurt veya sütle birlikte .

Sağlıklı Beslenme Piramidi aynı zamanda sağlıklı bir yaşam tarzının diğer yönlerini (egzersiz, kilo kontrolü, D vitamini ve multivitamin takviyeleri ve içen insanlar için alkolde ılımlılık) ele alır – bu yüzden sağlık çalışanları ve sağlık eğitimcileri için yararlı bir araçtır.

Sağlıklı Beslenme Plakası ve refakatçi Sağlıklı Beslenme Piramidi bugün mevcut olan en iyi diyet bilgilerini özetlemektedir. Yine de taşa oturtulmuyor, çünkü beslenme araştırmacıları kuşkusuz önümüzdeki yıllarda yeni bilgiler ortaya çıkaracaklar. Sağlıklı Beslenme Piramidi ve Sağlıklı Yemek Tabağı önemli yeni kanıtları yansıtacak şekilde değişecektir.

USDA Food Guide Piramidi ilk ne zaman yaratıldı?

1992’de USDA güçlü bir ikon yarattı: Gıda Rehberi Piramidi. Bu basit örnek, USDA’nın sağlıklı bir diyetin öğeleri olduğunu söyledi. Piramit, okullarda öğretildi, sayısız medya makalesi ve broşürde yer aldı ve tahıl kutuları ve gıda etiketleri üzerine sıvanmıştı.

Bununla birlikte, bu piramidin içerdiği bilgiler titrek bilimsel kanıtlara dayanıyordu ve diyet ile sağlık arasındaki bağlantıyı anlamamızdaki büyük ilerlemeleri yansıtmak için nadiren güncellendi.

USDA 2005 yılında Gıda Rehberi Piramidi’nden emekli oldu ve yerini MyPyramid ile değiştirdi. Eleştirmenler, sembolün belirsiz ve kafa karıştırıcı olduğundan şikayetçiydi, bu nedenle Haziran 2011’de USDA MyPyramid’i yeni ve daha basit bir simge olan MyPlate ile değiştirdi.

USDA’nın piramitleri ve MyPlate’in çok sayıda katılımcısı vardı. Bazıları açıktır: USDA bilim adamları, beslenme uzmanları, personel ve danışmanlar. Diğerleri değil. Çeşitli gıda endüstrilerinden yoğun lobi çalışmaları, piramidin ve plağın şekillendirilmesine de yardımcı oldu. Bombax Kullanıcı Yorumları değinilmektedir.

USDA’nın beslenme tavsiyesine bir alternatif olarak, Harvard Halk Sağlığı Okulu’nda öğretim üyeleri önce Sağlıklı Beslenme Piramidi’ni ve daha yakın zamanlarda Sağlıklı Beslenme Plakasını yarattılar. Sağlıklı Beslenme Piramidi, USDA’nın Gıda Rehberi Piramidinin hatalarını düzeltdiği gibi, Sağlıklı Beslenme Plakası USDA’nın MyPlate’deki kusurları giderir. Hem Sağlıklı Beslenme Piramidi hem de Sağlıklı Beslenme Plakası, gıda, içecek ve aktivite seçeneklerinin sağlığımızı nasıl etkilediğiyle ilgili en son bilimlere dayanmaktadır.

Sağlıklı Beslenme Piramidi ve Sağlıklı Beslenme Plakası kurallarına uymak gerçekten daha sağlıklı mıdır?

Harvard Halk Sağlığı Okulu ve diğer yerlerde yapılan araştırmalara göre ( 1-3 ) Sağlıklı Beslenme Piramidi ve Sağlıklı Beslenme Plakası kurallarına uyulması kalp hastalığı ve erken ölüm riskini azaltabilir:

1990’larda USDA’nın Beslenme Politikası ve Tanıtım Merkezi, Amerikan diyetlerinin önerilen sağlıklı beslenme biçimlerine ne kadar iyi uyduğunu ölçmek için Sağlıklı Beslenme İndeksini yarattı. ( 4 ) 100 puan, mektuba verilen federal tavsiyelere uymak anlamına geliyordu. 0, onları tamamen görmezden geliyordu.

Sağlıklı Beslenme Piramidinde yer alan prensiplerin hükümetin tavsiyelerine göre nasıl yığıldığını görmek için Harvard Halk Sağlığı Araştırmacıları araştırmacıları USDA endeksine benzer bir puanlama sistemi ile Alternatif Sağlıklı Beslenme Endeksi oluşturdular. Daha sonra, iki uzun süreli çalışmalarda yer alan 100.000 kadın hemşire ve erkek sağlık çalışanından toplanan günlük diyetler hakkında bilgi kullanarak iki endeksi karşılaştırdılar.

Alternatif Sağlıklı Beslenme İndeksi tarafından değerlendirilen on bir bileşen, süt ürünleriydi; sebzeler; meyve; fındık tohumları; ekmek / tahıl; et, kümes hayvanları ve balık; kolesterol; şişman; sodyum; alkol; ve multivitaminler.

USDA’nın orijinal Sağlıklı Beslenme Endeksinde en yüksek puanı alan erkekler (diyetlerinin en yakın federal tavsiyelere uydukları anlamına gelir), 8 ila 12 yıllık takip süresi boyunca kalp hastalıkları, kanser veya diğer kronik hastalıkları geliştirme risklerini% 11 azalttı. en düşük puanlayanlar. Hükümetin tavsiyelerini en yakından takip eden kadınlar, kronik bir hastalık geliştirmede sadece yüzde 3 daha az olasıydı.

Karşılaştırıldığında, Harvard Halk Sağlığı Okulu’nda oluşturulan Alternatif Sağlıklı Beslenme İndeksi puanlarının her iki cinste daha iyi sağlıkla daha yakın ilişki içinde olduğu görülmüştür. Yüksek skoru olan erkekler (diyetleri en yakın Sağlıklı Beslenme Piramidi kurallarına uyanlar), düşük puan alanlardan daha büyük bir kronik hastalık geliştirmiş olma ihtimalinin% 20 daha az olduğu görülmüştür. Yüksek puan alan kadınlar toplam risklerini yüzde 11 oranında düşürdüler. Diyetleri Sağlıklı Beslenme Piramidi’ni yakından takip eden erkekler, kardiyovasküler hastalık riskini neredeyse yüzde 40 oranında düşürdüler; yüksek puan alan kadınlar risklerini neredeyse yüzde 30 oranında düşürdüler.

ABD’de yetişkinler arasında diyet kalitesindeki eğilimlere baktığımız bir 2014 araştırmasında, Alternatif Sağlıklı Beslenme İndeksini kullanan araştırmacılar, 1999’dan 2010’a kadar düzenli bir iyileşme olduğunu, ancak genel diyet kalitesinin kötü olduğunu tespit etti.

İki çalışma, Sağlıklı Beslenme Piramidi’ne dayanan bir diyete benzeyen hastalıklardan korunma faydaları hakkında daha fazla kanıt sunmaktadır:

18 yaşındaki 7 bin 197 İngiliz memurunu izleyen bir çalışma, Alternatif Sağlıklı Beslenme Endeksinde en yüksek puan alan erkeklerin ve kadınların, herhangi bir nedenden ötürü yüzde 25 daha az ölme riski ve yüzde 42 daha düşük kalp hastalığından ölme riskine sahip olduğunu buldu. en düşük puanları olanlardan daha.

93676 menopoz sonrası kadınlarda yapılan bir diğer gözlemsel çalışma, Sağlıklı Beslenme Piramidi tarzı bir diyetin (Alternatif Sağlıklı Beslenme İndeksine bağlılık ile ölçüldüğü üzere), kardiyovasküler hastalığı ve kalp yetmezliği riskini azaltmada düşük yağlı bir diyetin ardından üstün olduğunu bulmuştu

YORUM GÖNDER

  • İsim
  • Eposta
  • Yorum

YORUMLAR (0 )